Streifzüge

Stripes a-rambling

Streifzüge

19 Radierungen, Kaltnadel und Schleifspuren, auf 38 g/qm Kyoyo-Shi. Format 13,5 x 13 cm. Farbige Zwischenpapiere BFK-Rives Bütten, 180 g/qm, mit Acrylfarbe. Auflage 30. Luxusausgabe mit Ledereinband und Suite Libre in Schmuckmappe.  Einband Buchbinderei Christian Zwang, Druck Lars Dahms und Daniel Vogler im Atelier Till Verclas.

»Streifzüge« ist ein doppeldeutiger Titel: das äußerst wertvolle, wie eine Preziose in der Hand liegende Buch entfaltet diese Doppeldeutigkeit, wenn man es öffnet. Die Radierungen zeigen Linien, Streifen, Zeilen auf transparentem Papier und lassen so das Zwischen-den-Zeilen in vielfacher Hinsicht lesbar werden. Im Buch finden sich zwei große Bögen, die auseinandergefaltet nicht bloß das Buch über seine Ränder hinaus erweitern, sondern auch einem Streifzug durch die Dimensionen der Grafik gleichkommen.

Stripes a-rambling

An artist’s book by Till Verclas comprised of 19 engravings, drypoint and traces of sandpapering, on 38 g/sqm Kyoyo-Shi paper. Coloured insets, BFK- Rives vat paper, 180 g/sqm, using acrylic paint. 30 exemplars with Arabic numerals and 5 with Roman numerals, both numbered and signed, in addition to 2 books designated ‚h.c.‘.The preferred edition bound in leather bearing the numbers I/V to V/V is accompanied by a ‚Suite libre‘ printed on hand-made restoration paper, ‚Bodleian‘, 80 g/sqm. Binding by Buchbinderei Christian Zwang, book- binder, printed by Lars Dahms and Daniel Vogler at Atelier Till Verclas. Format 13.5 x 13 cm, Standard edition 1/30 to 30/30 bound in silk, h.c.1 and h.c.2 bound in leather, Preferred edition I/V to V/V bound in leather with ‚Suite libre‘

»Streifzüge« is a title as double entendre. Like something precious lying in the hand, this extremely costly book reveals that ambiguity when opened. The engravings show lines, stripes, lines on transpa- rent paper, thus allowing the ‚between-the-lines‘ effect to become legible in many respects. Two large sheets are found within the book which, when unfolded, do not merely extend the book beyond its margins. They are tantamount to a jaunt across the dimensions of graphic art.

UN ANNO UN LIBRO  Hamburg 1998